Siirry pääsisältöön

Ajanvarausten seuranta Google Analyticsissa

Päivitetty yli 2 viikkoa sitten

Vello tarjoaa mahdollisuuden seurata varaustapahtumia Google Analytics -palvelun kautta. Tarjoamme seurannan sekä työntekijöiden että asiakkaiden tekemistä varauksista.

Hyvä tietää: Google Analytics -integraatio sisältyy Vellon Premium-pakettiin.

Tulevista varauksista alkaen Google Analytics -tilillesi muodostuu "Event"-tapahtumia. Voit liittää tapahtumat konversioehdoksi Googlen puolella ja näin seurata kävijöidesi konvertoitumista ajanvaraaviksi asiakkaiksesi.

Konversiot näkyvät tunnisteilla "Employee" ja "Customer"

Google Analytics näyttää Vellon varaustapahtumat tapahtumina eli "Event"-yksiköinä.

Eventit kategorioidaan "Bookings" -termin alle.

Event name on termi, jota käytetään kuvaamaan ajanvaraustapahtumaa Vellossa. Tämä voi olla joko "New booking by employee" tai "New booking by customer".

  • New booking employee-tapahtuma kertoo, kuinka monta ajanvarausta Velloonne on tehty työntekijän toimesta. Tämä voi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että työntekijä on tehnyt varauksen asiakkaan puolesta tai että asiakas on tehnyt varauksen työntekijän avustuksella.

  • New booking by customer-tapahtuma taas kertoo, kuinka monta ajanvarausta asiakkaanne on tehnyt itsenäisesti Velloonne. Tämä voi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että asiakas on tehnyt varauksen itse liikkeen aukioloaikojen ulkopuolella.

Esimerkki: Varauksia on aikajaksolla yhteensä 370. Varauksista 300 kpl eli 81% on asiakkaiden tekemiä ja 70 kpl eli 19% työntekijöiden tekemiä. Tämä tarkoittaa, että suurin osa ajanvarauksista tulee yritykselle asiakkaiden itse tekeminä (esim. liikkeen aukioloaikojen ulkopuolella). Vain pieni osa varauksista tehdään työntekijän toimesta.

Vastasiko tämä kysymykseesi?