Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatAsetuksetOngelmatilanteet
Vello ei hyväksy osoitettani - mitä tehdä?
Vello ei hyväksy osoitettani - mitä tehdä?
Päivitetty yli viikko sitten

Toimipaikan yhteystietoja päivittäessäsi tai maksupäätettä tilatessasi, Vello tarkistaa, että syöttämäsi osoitetieto on olemassa.

Jos törmäät tilanteeseen, jossa Vello ei tunnista syöttämääsi osoitetta, ei hätää. Koska osoitetieto luetaan koneellisesti, koostimme hyviä vinkkejä, jotka voivat auttaa osoitteesi teknistä tunnistamista.

Kokeile näitä vinkkejä osoitteesi tunnistamiseksi

  1. Vältä kopioimasta osoitetta. Älä kopioi ja liitä osoitetta toisesta lähteestä. Kirjoita osoite alusta alkaen käsin.

  2. Syötä koko osoite. Syötä Katuosoite-kenttään koko osoite sisältäen postinumeron ja kaupungin (esim. Yritystie 5, 00100 Helsinki)

  3. Lisää osoitteeseen katunumero. Syötä katuosoite-kenttään myös kadun numero (esim. Yritystie 5)

    1. Jos osoitetta ei vieläkään tunnisteta, kokeile syöttää katunumero ennen katuosoitetta (esim. 5 Yritystie)

  4. Kokeile eri variaatioita. Kirjoita vain osa osoitteesta

    1. Jos Vello ei tunnista katunumeroasi, valitse lähin tunnistettu katunumero

    2. Jos Vello ei tunnista osoitteen päätettä (esim. Yrityskuja), katso tunnistaako Vello lähimmän toisen kadun (esim. Yritystie) ja valitse se

    3. Jos Vello ehdottaa oikeaa osoitetta ja postinumeroa, mutta postitoimipaikka on "hassu", valitse se silti

  5. Löytyykö viereinen katu? Kokeile talon toisella puolella olevaa kadun nimeä

  6. Etsi osoitetta muilla kielillä. Kokeile ruotsinkielistä katuosoitetta

  7. Onko kadunnimi muuttunut? Kokeile aiempaa kadun nimeä (jos kadun nimi on vaihtunut hiljattain)

  8. Jätä osoitetieto pois. Jos mikään yllä olevista ei toimi osaltasi, jätä osoitetiedot tyhjäksi ja kirjaa osoitetiedot Saapumisohjeet-kenttään

Hyvä tietää: Jos yrityksesi osoitetietoa ei voida koneellisesti tunnistaa, yrityksesi ei ikävä kyllä voi näkyä Vellon Markkinapaikalla.

Vastasiko tämä kysymykseesi?