Toimipaikan yhteystietoja päivittäessäsi tai maksupäätettä tilatessasi, Vello tarkistaa, että syöttämäsi osoitetieto on olemassa.
Jos törmäät tilanteeseen, jossa Vello ei tunnista syöttämääsi osoitetta, ei hätää. Koska osoitetieto luetaan koneellisesti, koostimme hyviä vinkkejä, jotka voivat auttaa osoitteesi teknistä tunnistamista.
Kokeile näitä vinkkejä osoitteesi tunnistamiseksi
Vältä kopioimasta osoitetta. Älä kopioi ja liitä osoitetta toisesta lähteestä. Kirjoita osoite alusta alkaen käsin.
Syötä koko osoite. Syötä Katuosoite-kenttään koko osoite sisältäen postinumeron ja kaupungin (esim. Yritystie 5, 00100 Helsinki)
Syötä kadun nimi ja kaupunki. Syötä Katuosoite-kenttään kadun nimi ja kaupunki. Kokeile syöttää myös katunumero (esim. Kirkkokatu 20 Oulu)
Lisää osoitteeseen katunumero. Syötä katuosoite-kenttään myös kadun numero (esim. Yritystie 5)
Jos osoitetta ei vieläkään tunnisteta, kokeile syöttää katunumero ennen katuosoitetta (esim. 5 Yritystie)
Kokeile eri variaatioita. Kirjoita vain osa osoitteesta
Jos Vello ei tunnista katunumeroasi, valitse lähin tunnistettu katunumero
Jos Vello ei tunnista osoitteen päätettä (esim. Yrityskuja), katso tunnistaako Vello lähimmän toisen kadun (esim. Yritystie) ja valitse se
Jos Vello ehdottaa oikeaa osoitetta ja postinumeroa, mutta postitoimipaikka on "hassu", valitse se silti
Löytyykö viereinen katu? Kokeile talon toisella puolella olevaa kadun nimeä
Etsi osoitetta muilla kielillä. Kokeile ruotsinkielistä katuosoitetta
Onko kadunnimi muuttunut? Kokeile aiempaa kadun nimeä (jos kadun nimi on vaihtunut hiljattain)
Jätä osoitetieto pois. Jos mikään yllä olevista ei toimi osaltasi, jätä osoitetiedot tyhjäksi ja kirjaa osoitetiedot Saapumisohjeet-kenttään
Hyvä tietää: Jos yrityksesi osoitetietoa ei voida koneellisesti tunnistaa, yrityksesi ei ikävä kyllä voi näkyä Vellon Markkinapaikalla.