Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatMarkkinapaikkaUsein kysyttyä Vellon Markkinapaikasta
Mistä tiedän, että osoitteeni on löydettävissä Markkinapaikalla?
Mistä tiedän, että osoitteeni on löydettävissä Markkinapaikalla?
Päivitetty yli 2 viikkoa sitten

Vellon Markkinapaikalla kuluttaja-asiakas voi etsiä palveluntarjoajia muun muassa sijaintinsa perusteella, osoitehaulla tai kaupungin perusteella.

Jotta yrityksesi sijainti voidaan tunnistaa oikein, toimipaikan osoitetiedot tulee olla koneellisesti tunnistettavissa. Tämä tarkoittaa, että toimipaikan maantieteellinen sijainti voidaan määritellä leveys- ja pituuspiirillä.

Hyvä tietää: Alkaen 1.6.2024 toimipaikalle ei ole mahdollista lisätä osoitetietoja, jos Vello ei pysty koneellisesti tunnistamaan osoitetta. Tätä ennen lisätyt osoitetiedot jäävät voimaan riippumatta siitä, voidaanko osoitetta hyödyntää Vellon Markkinapaikalla.

Onko osoitteeni löydettävissä Markkinapaikalla?

Voit tarkastaa, onko toimipaikkasi osoite löydettävissä Vellon Markkinapaikalla seuraavasti:

  1. Kirjaudu Velloon pääkäyttäjänä

  2. Siirry kohtaan Valinnat → Asetukset

  3. Valitse Toimipaikat

  4. Klikkaa toimipaikan tiedot auki

  5. Avaa toimipaikan yhteystietojen muokkaaminen auki

Jos et näe karttakuvaa ollenkaan tai näet karttakuvan kaupunkitarkkuudella, toimipaikkasi ei ole löydettävissä Markkinapaikalla sijaintiperusteisella haulla.

Esimerkki tällaisesta karttakuvasta on alla:

Jos näet karttakuvan, joka on zoomattu katutarkkuudelle ja toimipaikkasi sijainti osoitetaan kuvassa karttamerkillä (pinni), toimipaikkasi on löydettävissä Markkinapaikalla sijaintiperusteisella haulla.

Esimerkki tällaisesta karttakuvasta on alla:

Mitä tehdä, jos osoitteeni ei ole löydettävissä Markkinapaikalla?

Jos toimipaikkasi osoite ei ole löydettävissä Markkinapaikalla, toimi näin:

  1. Kirjaudu Velloon pääkäyttäjänä

  2. Siirry kohtaan Valinnat → Asetukset

  3. Valitse Toimipaikat

  4. Klikkaa toimipaikan tiedot auki

  5. Avaa toimipaikan yhteystietojen muokkaaminen auki

  6. Muokkaa katuosoitetietoja niin, että saat osoitekentän alapuolelle ehdotuksen koneellisesti tunnistettavasta osoitteesta.

  7. Klikkaa ehdotetuista osoitetiedoista oikeaa

  8. Jos et saa ehdotuksia osoitteeksi, tutustu tähän tukiartikkeliin: https://ohjeet.vello.fi/fi/articles/9239346-vello-ei-hyvaksy-osoitettani-mita-tehda

  9. Tallenna muutokset

Vastasiko tämä kysymykseesi?