Kaikki kokoelmat
Kanta-yhteys ja potilastietojärjestelmä
Usein kysyttyä Kanta-yhteydestä ja potilastietojärjestelmästä
Voinko käyttää Velloa vain ajanvaraukseen, vaikka Vello on potilastietojärjestelmä?
Voinko käyttää Velloa vain ajanvaraukseen, vaikka Vello on potilastietojärjestelmä?
Päivitetty yli viikko sitten

Vello on sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontavirasto, Valviran, rekisteröimä asiakas- ja potilastiedon tietojärjestelmä.

Asiakastietolain 34 §:n 2 momentin mukaan palvelunantajan käyttämän tietojärjestelmän on vastattava käyttötarkoitukseltaan palvelunantajan toimintaa ja täytettävä palvelunantajan toimintaan liittyvät olennaiset vaatimukset. Palveluantaja ei siten voi rajata asiakastietolain mukaisen potilastietojärjestelmän käyttötarkoituksesta pois toimintoja, joita se tosiasiallisesti tarvitsee toiminnassaan.

Saatat täten pohtia, voinko käyttää Velloa vain ajanvaraukseen, vaikka Vello on potilastietojärjestelmä?

Voit käyttää Velloa vain ajanvaraukseen

Vello sisältää kaksi kaksi varsinaista järjestelmää: ajanvarausjärjestelmän (Vello Free, Vello Basic ja Vello Premium) ja potilastietojärjestelmän (Vello Pro). Nämä ovat eri järjestelmiä, ja asiakastietolaki koskee näistä vain potilastietojärjestelmää

Vain Vello Pro on potilastietojärjestelmä ja hyväksytty potilastiedon käsittelyyn.

Vello Free, Vello Basic ja Vello Premium ovat ajanvarausjärjestelmiä. Nämä eivät ole potilastietojärjestelmiä, eikä niitä voi käyttää potilaiden Kanta-kirjauksiin.

Hyvä tietää: Käyttäessäsi Velloa vain ajanvarauksiin, voit käyttää Vello Free, Vello Basic ja Vello Premium -paketteja.

Vastasiko tämä kysymykseesi?