Siirry pääsisältöön
Voinko kirjata henkilötunnuksen vain Vello Pro'ssa?
Päivitetty yli 2 kuukautta sitten

Vello Pro on varsinainen potilastiedon järjestelmä, mikä tarkoittaa, että tässä järjestelmässä voit käsitellä myös arkaluontoista potilastietoa yhdessä Kanta-arkiston kanssa.

Vello Pro -käyttötason ja Kanta-yhteyden aktivoinnin jälkeen voit lisätä henkilötunnuksen asiakasrekisteriin ja käyttää sitä tarvittaessa esimerkiksi terveydentilan seurannassa.

Hyvä tietää: Vellosi asiakasrekisteriin avautuu henkilötunnus-kenttä, kun Vellossasi on aktivoitu Vello Pro -käyttötaso ja Kanta-yhteys on aktivoitu käyttöösi.

Henkilötunnus on arkaluontoinen tieto, joka on suojattava asianmukaisesti. Vellossa suosittelemme, että keräät henkilötunnustiedot vasta, kun ne ovat välttämättömiä esimerkiksi Kanta-hoitokirjauksia varten.

Omia varauskenttiä käyttäen voit pyytää henkilötunnuksen ajanvarausvaiheessa

Ajanvarauksen osalta voit halutessasi avata oman varauskentän (Varauksen yhteydessä kysyttävät asiakastiedot) henkilötunnusta varten ja alkaa kerätä henkilötunnustietoja jo tässä vaiheessa.

Huomaathan kuitenkin, että tämä ei ole suositeltavaa, sillä henkilötunnus on arkaluontoinen tieto ja sen käsittelyyn liittyy korkeampi riskitaso.

Jos kuitenkin päätät kerätä henkilötunnustietoja jo ajanvarauksen yhteydessä, muistathan huolehtia asianmukaisesta tietosuojasta ja varmistaa, että henkilötunnukset tallennetaan turvallisesti ja niitä käsitellään vain tarvittavassa laajuudessa.

Vastasiko tämä kysymykseesi?