Siirry pääsisältöön

Miten luon uuden etäpalvelun?

Päivitetty yli 2 kuukautta sitten

Jos haluat luoda etäpalveluita, joita kaikki työntekijät voivat tarjota, vaikka ovat eri toimipaikoissa, tämä on mahdollista.

Jos sinulla on Vellossasi vain 1 Toimipaikka: hyppää heti alas kohtaan "Miten luon Toimipaikkakohtaisen etäpalvelun?"

Luo etäpalvelu, jota kaikki Toimipaikat tarjoavat

Toimi näin:

  1. Kirjaudu sisään Velloosi

  2. Siirry kohtaan Asetukset → Palvelut ja ryhmätunnit

  3. Paina "Toiminnot" painiketta ja valitse Lisää palvelu

    Palvelut ja ryhmätunnit -osiossa, Toiminnot -alasvetovalikosta "Lisää palvelu" valittuna
  4. Uudesta ikkunasta valitse Uusi varattava palvelu

    "Mitä haluat lisätä" -ikkuna. Kaksi painiketta: "Uusi varattava palvelu" ja "Uusi ryhmätilaisuus". Nuoli osoittaa ensimmäistä.
  5. Seuraavasta ikkunasta valitse Etätapaamisena

    "Missä palvelu tarjotaan?" -ikkuna. Kaksi painiketta: "Paikan päällä toimipaikassa" ja "Etätapaamisena (Premium)". Nuoli osoittaa jälkimmäistä.
  6. Syötä palvelun nimi ja kesto - suosittelemme vahvasti, että lisäät nimen joka heijastaa sitä, että palvelu on etänä toteutettava eikä paikanpäällä toteutettava. Varsinkin jos tarjoat myös samannimisiä palveluita myös paikan päällä, jos nimet ovat identtiset ne voivat olla hankalia erottaa ajanvarauksessa

    "Uusi palvelu" ikkuna; palvelun nimeksi kirjoitettu "Konsultaatio - etänä" ja kestoksi syötetty 45 minuuttia
  7. Lopuksi paina Tallenna

Etäpalvelut tallennetaan automaattisesti omaan palvelukategoriaan Toimipaikkojen ulkopuolella nimeltä "Etäasioinnin palvelut".

Huomioi: Jos ruutu "Missä palvelu tarjotaan?" ei ilmesty sinulle tarkista, kuinka monta toimipaikkaa sinulla on käytössäsi. Tämä ruutu ilmestyy vain, jos sinulla on 2 tai useampi toimipaikka käytössä.

Jos sinulla on vain 1 toimipaikka, voit edelleen luoda etäpalvelun näin:

  1. Luo palvelu normaalisti kohdasta Asetukset → Palvelut ja ryhmätunnit → "Toiminnot" → Lisää palvelu → Uusi varattava palvelu.

  2. Syötä palvelun nimi ja kesto. Jos tarjoat myös lähipalveluita, niin tässä kannattaa laittaa nimen alkuun vaikka sana "Etä:", niin että asiakkaasi ymmärtävät sen poikkeavan lähipalveluistasi.

  3. Lopuksi paina Tallenna.

Miten luon Toimipaikkakohtaisen etäpalvelun?

Jos haluat tehdä etäpalvelun joka on tarjolla vain yhdessä Toimipaikassa, tai sinulla on vain yksi Toimipaikka käytössäsi Vellossa, toimi näin:

  1. Kirjaudu sisään Velloosi

  2. Siirry kohtaan Asetukset → Palvelut ja ryhmätunnit

  3. Paina "Toiminnot" painiketta ja valitse Lisää palvelu

    Palvelut ja ryhmätunnit -osiossa. "Toiminnot" valikko on auki ja "Lisää palvelu" -vaihtoehto on valittuna.
  4. Uudesta ikkunasta valitse Uusi varattava palvelu

  5. Seuraavasta ikkunasta valitse Paikan päällä toimipaikassa (vaikka siitä tuleekin etäpalvelu)

    "Missä palvelu tarjotaan?" -ikkuna. Ikkunassa näkyy kaksi painiketta. Nuoli osoittaa "Paikan päällä toimipaikassa" -painiketta.
  6. (Jos sinulla on useampi Toimipaikka) seuraavasta ikkunasta valitse se Toimipaikka, jonka alle haluat luoda palvelun. Jos sinulla on vain yksi Toimipaikka, tätä ikkunaa ei ilmesty

    "Mihin toimipaikkaan palvelu lisätään?" -ikkuna. Toinen kahdesta toimipaikasta on valittu.
  7. Seuraavassa ikkunassa anna palvelulle nimi - tee selväksi nimessä, että palvelu toteutetaan etänä eikä paikan päällä. Lisää myös kesto palvelulle ja paina Tallenna

    Luo uusi palvelu-ikkuna, jossa voi syöttää palvelun nimen ja palvelun keston minuuteissa. Palvelun nimeksi on annettu "Yksilöterapia - etänä" ja kestoksi syötetty 45.
  8. Nyt klikkaa uusi luotu palvelu auki ja siirry Viestintä -välilehdelle. Klikkaa ensin Lisätiedot ja ohjeistus

    Palvelut ja ryhmätunnit -osiossa, uuden, juuri luodun palvelun asetuksissa, Viestintä-välilehdellä. "Lisätiedot ja ohjeistus" sekä "Linkki varausvahvistuksessa" ovat vielä täyttämättä.
  9. Uudessa ikkunassa voit lisätä ohjeistuksen asiakkaalle, että kyseinen palvelu toteutetaan etänä. Klikkaa lopuksi Tallenna ikkunan alaosasta, että teksti tallentuu

    "Lisätiedot ja ohjeistus" -ikkuna, johon on kirjoitettu lisäohjeistus asiakaalle. Ohjeistuksessa painotetaan, että palvelu toteutetaan etätapaamisena.
  10. Seuraavaksi klikkaa Linkki varausvahvistuksessa

  11. Lisää tähän varausvahvistuksessa lähetettävä linkki etätapaamishuoneeseen. (Käytä tätä vain, jos linkki pysyy samana kaikkien varausten kohdalla. Jos haluat manuaalisesti lähettää jokaiselle yksilöllisen linkin, jätäthän nämä kentät tyhjiksi.)

    "Linkki varausvahvistuksessa" -ikkuna, johon voi lisätä otsikon linkille, joka tulee olemaan teksti jonka asiakas näkee, ja itse linkin etätapaamistilaan.
  12. Nyt palvelun asetukset ovat valmiina. Asiakkaat voivat nyt varata tämän etätapaamisen vain siitä Toimipaikasta, johon olet sen lisäännyt

    Palvelun asetukset, Viestintä-välilehti, jossa "Lisätiedot ja ohjeistus" -teksti on nyt lisätty, sekä "Linkki varausvahvistuksessa" myös lisätty.

Asiakas saa Viestintä-välilehdelle lisäämäsi tiedot varausvahvistuksessaan, kun hän varaa ajan luomallesi etäpalvelulle:

Varausvahvistus sähköposti, jossa näkyy "Lisätiedot ja ohjeistus" -teksti, sekä lisätty linkki.

Vastasiko tämä kysymykseesi?