Vello tarjoaa kattavat ajanvaraus- ja asiakasmääräraportit, raportit myydyistä lahjakorteista ja sarjakorteista, myyntitapahtumaraportit sekä tilitysraportit.
Raportointi-osio sisältyy Vellon Basic ja Premium -käyttötasoihin.
Hyvä tietää: Jos olet aktivoinut Vellon Lahjakortti- tai Sarjakorttikaupan, osa raporteista on käytettävissä myös Free-käyttötasolla.
Mistä löydän raportit?
Raportit löydät Vellostasi kohdasta Valinnat → Raportit
Miten lataan raportin?
Voit halutessasi tallentaa raportit tiedostona tietokoneellesi. Voit valita joko CSV tai XLSX (Microsoft Excel) -muotoisen tiedoston.
Jos sinulla ei ole Microsoft Excel-ohjelmaa käytössäsi, CSV-tiedoston saa avattua myös muissa taulukkolaskentaohjelmissa, kuten Googlen Sheets tai Applen Numbers.
Toimi näin:
Kirjaudu sisään Velloosi
Siirry Raportteihisi kohdasta Valinnat → Raportit
Valitse haluamasi raportti
Tarkista, että aikajakso on haluamasi (sivun yläreuna)
Klikkaa sivun oikeasta yläkulmasta Toiminnot
Valitse joko Lataa raportti (csv) tai Lataa raportti (xlsx)
Voit avata ja tarkastella raporttia taulukkolaskentaohjelmallasi
Vinkki: CSV-tiedoston avaaminen ja jatkokäsittely on helppoa taulukkolaskentaohjelmalla (esimerkiksi Excel, Numbers tai Google Sheets). Exceliä käyttäessäsi, löydät oppaan osoitteesta http://excelohjeet.com/csv-tiedoston-tuominen-exceliin.
Ajanvaraus-raportissa esitetty varausmäärä ei sisällä peruutettuja varauksia. Jos raportti näyttää esimerkiksi, että aikajakson aikana sinulla on ollut 50 varausta ja 5 varausta on peruttu, varauksia on tällöin tehty yhteensä 55 kappaletta.
Miten saan raportin PDF-muodossa?
Lue tarkemmat ohjeet miten toimia täältä: Miten saan Vello raportin PDF -muodossa?
Excel ei erottele CSV:n tietoja eri sarakkeisiin, mikä avuksi?
Windowsin asetuksista riippuen, voi olla että Excel ei tunnista miten tiedot kuuluisi erotella, josta voi aheutua tietojen avaaminen yhdessä sarakkeessa.
Katso tarkemmat ohjeet miten korjata tämä täältä: Excel ei erottele raportin tietoja eri sarakkeisiin - mitä tehdä?