Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatKäyttäjät, käyttäjätili ja käyttöoikeudetKäyttäjäroolit ja -oikeudet
Miksi työntekijälleni luoma uusi varauskalenteri ei näy hänelle?
Miksi työntekijälleni luoma uusi varauskalenteri ei näy hänelle?
Päivitetty yli viikko sitten

Käyttäjä, jolla on Työntekijän käyttöoikeus, ei pysty näkemään mitään kalentereita, joihin hänelle ei ole annettu oikeutta. Kun uusi käyttäjä on kutsuttu Velloon, ei hänellä ole oletuksena oikeutta mihinkään kalenteriin. Pääkäyttäjän tai Esimiehen tulee liittymisen jälkeen antaa hänelle erikseen oikeus siihen kalenteriin (tai niihin kalentereihin), joita hänen tulisi pystyä käyttää.

Jos Työntekijälle ei ole annettu oikeutta mihinkään varauskalenteriin, näkee hän vastaavan ilmoituksen Varattava ajat sivulla:

Yhden tilin Pääkäyttäjän tai Esimiehen tulisi tehdä seuraavat asiat antaakseen Työntekijälle oikeus hänen kalenteriinsa tai kalentereihinsa:

  1. Kirjaudu sisään Velloosi

  2. Varmista, että työntekijän kalenteri on jo luotu (jos ei, katso ohjeet miten luoda uusi kalenteri ensin täältä: Miten luon uuden kalenterin?)

  3. Mene kohtaan Valinnat → Asetukset → Käyttäjät

  4. Valitse se työntekijä, jolle täytyy antaa oikeus kalenteriin

  5. Mene Käyttäjäroolit-välilehdelle

  6. Sen toimipaikan kohdalta, jossa työtekijän kalenteri sijaitsee, klikkaa Asetukset

  7. Kohdasta Käyttöoikeudet varauskalentereihin laita täppä päälle kaikkien niiden kalentereiden kohdille, joita Työntekijän tulisi saada käyttää

  8. Halutessasi, voit myös rajata mitä toimintoja kyseinen käyttäjä saisi käyttää omasta kalenteristaan Käyttöoikeuksien lisäasetukset-välilehdeltä. Oletuksella hänellä on kaikki oikeudet päällä, joten jos et halua poistaa häneltä oikeuksia, niin täällä ei tarvitse tehdä mitään

  9. Paina lopuksi Tallenna

Nyt Työntekijä pystyy näkemään ja muokkaamaan niitä kalentereita, joihin hänelle on annettu oikeus.

Vastasiko tämä kysymykseesi?