Siirry pääsisältöön
Miten kirjaan ilmaisen käynnin asiakkaalleni?
Päivitetty yli viikko sitten

Jos haluan antaa asiakkaallesi ilmaisen käynnin tai palvelun, voit joko tarjota hänelle lahja- tai sarjakortin veloituksetta, tai merkata yksittäisen käynnin maksetuksi 100% alennuksella.

Alennushintainen lahja- tai sarjakortti

Vellossa lahja- ja sarjakorteille on mahdollisuus määritellä palvelu, johon kortti oikeuttaa. Lahjakortin ja Sarjakortin ostohinta on määriteltävissä vapaasti eli ostohinta voi olla edullisempi, kuin itse palvelun hinta.

Työntekijänä voit myös luoda lahjakortin tai sarjakortin ilman, että asiakasta vaaditaan maksamaan siitä. Voit siis luoda esim. yhden käyttökerran sarjakortin, jota asiakas voi käyttää itse aikaa varatessaan.

Antaaksesi asiakkaalle alennuksen lahja- tai sarjakortin kautta, toimi näin:

  1. Luo alennushintainen yhden käyntikerran lahja- tai sarjakortti

  2. Lähetä tai pyydä asiakasta ostamaan kortti

  3. Pyydä asiakasta tekemään ajanvaraus käyttäen maksutapana kortin koodia

Käynnin merkitseminen maksetuksi 100% alennuksella

Jos yrität merkitä varatun ajan maksetuksi esim. Käteisellä ja asettaa hinnaksi 0€, tuottaa tämä virheen.

  1. Luo ensin uusi maksutapa nimeltä "Alennus" tms.

    1. Mene kohtaan Valinnat → Asetukset → Maksupalvelut ja laskutus → Muut maksutavat.

    2. Paina + Lisää uusi maksutapa

    3. Anna nimeksi Alennus.

    4. Paina Tallenna.

  2. Etsi haluamasi varaus.

  3. Vasemmasta laidasta paina Maksaminen ja valitse maksutavaksi luomasi Alennus -maksutapa.

  4. Laita hinnaksi palvelun normaali täysi hinta ja paina Veloita -painiketta.

Nyt suoritus näkyy raporteissasi Alennus -maksutavan alla, jolloin näet, että tämän verran annoit alennusta palvelusta. Jos palvelussa on siis 100% alennus, on täysi hinta alennettu.

Vastasiko tämä kysymykseesi?