Kanta-kirjaaminen on tärkeä osa terveydenhuoltoa ja sen avulla potilastiedot tallennetaan sähköisesti Kanta-arkistoon.
Kanta-kirjaamisen avulla potilastiedot ovat helposti saatavilla kaikkien terveydenhuollon ammattilaisten osalta ja kirjauksia voidaan tarkastella ketterästi eri terveydenhuollon toimipisteissä.
Tehdessäsi Kanta-potilaskirjauksia, saatat harvoin törmätä epäkohtaan, joka voi estää kirjaamisen.
Potilaskertomuksen luominen ristiin palvelutapahtuman kanssa
Yksi yleisimmistä syistä, jotka voivat estää Kanta-kirjaamisen, on kun potilaskertomusta on yritetty luoda avatun palvelutapahtuman kanssa ristiin.
Tämä tarkoittaa sitä, että olet avannut palvelutapahtuman ajanvarauksen kolmen pisteen kautta, mutta sen jälkeen lähtenyt luomaan uutta potilaskertomusta ruudun oikean reunan pikapainikkeen kautta.
Tämä muodostaa ristiriidan ja estää potilaskertomuksen luomisen.
Tärkeää: Sinun tulisi avata palvelutapahtuma ja potilaskertomus molemmat ajanvarauksen kolmen pisteen kautta tai molemmat pikapainikkeen kautta.
Näin varmistat, että potilaskertomus tallentuu oikein ja Kanta-kirjaaminen onnistuu.
Muita yleisiä syitä, jotka saattavat estää Kanta-kirjaamisen
Olet jo kirjautunut Kanta-arkistoon joltakin toiselta laitteelta
Sinulla on palvelutapahtuma avattuna toiselle potilaalle samaan aikaan, kun yrität tehdä kirjausta toiselle potilaalle
Toimikortin kortinlukija ei ole kiinni tietokoneessasi
Toimikorttisi ei ole sisällä kortinlukijassa
Kirjautumisesi Velloon on vanhentunut
Olet yrittänyt tehdä potilaskertomusta asiakkaalle, jolle ei ole syötetty henkilötunnusta