Siirry pääsisältöön
Mitätöinnin peruuttaminen
Päivitetty yli viikko sitten

Mitätöidyn laskun käsittely Vellossa

Vellossa jokainen ajanvaraus- ja maksutapahtuman aloitus muodostavat valmiiksi laskuluonnoksen. Luonnos on mahdollista viimeistellä ja asettaa maksetuksi.

Vaihtoehtoisesti viimeistelty lasku on mahdollista tarvittaessa mitätöidä.

Hyvä tietää: Myynnit-raportille nousevat ainoastaan laskut, jotka on kirjattu maksetuiksi.

Mitätöityä laskua ei voi kirjata maksetuksi

Mitätöityä laskua ei voi kirjata enää maksetuksi Vellossa.

Mitätöintiä ei voi peruuttaa. Tämä tarkoittaa sitä, että jos olet vahingossa mitätöinyt laskun, et voi palauttaa sitä takaisin viimeistellyksi tai maksetuksi.

Vahingossa mitätöidyn laskun käsittely

Jos olet erehdyksessä mitätöinyt asiakkaalle lähetetyn laskun, et voi enää kirjata laskua maksetuksi.

Ratkaisu tähän on poistaa alkuperäinen varaus kalenteristasi ja luoda tilalle uusi.

Hyvä tietää: Jos kyseessä on uusi ajanvaraus menneeseen aikaan, uudesta ajanvarauksesta ei lähetetä asiakkaalle enää uutta varausvahvistusta.

Vello ei hae maksusuorituksia automaattisesti pankkitililtäsi. Tämä tarkoittaa sitä, että Vellon kannalta ei ole väliä, mikä lasku kirjataan maksetuksi asiakkaan pankkitilille tekemän suorituksen perusteella. Näin ollen, voit pyytää asiakastasi tekemään maksusuorituksen alkuperäisen laskun viitenumerolla (aiheuttaa todennäköisesti vähiten hämmennystä) tai lähettää asiakkaalle uuden laskun uudella viitenumerolla.

Vastasiko tämä kysymykseesi?