Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatKonversiotMeta
Facebook Pixel -konversioseuranta ja Vello
Facebook Pixel -konversioseuranta ja Vello
Päivitetty yli viikko sitten

Facebook Pixel tai tuttavallisemmin pikseli on seurantakoodi, jonka avulla mainostaja voi seurata, kuinka moni mainoksen kautta sivustolle saapunut tekee ostoksen.

Vellon tapauksessa asiakas ei välttämättä aina tee ostosta, vaan ajanvarauksen.

Hyvä tietää: Markkinoijan kannalta ajanvaraus on konversio siinä, missä perinteinen verkkokauppa-ostoskin.

Vello ei tue Meta Pixeliä

Vello ei ikävä kyllä tue Facebookin (Metan) Pixeliä. Näin ollen konversioseuranta Meta-alustoilta Vellon ajanvarausvaiheeseen ei ole mahdollista.

Vaihtoehtoiset konversioseurantatavat

Voit hyödyntää seuraavia Vellon työkaluja konversioseurantaan ilman Facebookin (Metan) Pixeliä:

  • Asiakassegmentit-työkalu: Luo mainoskohtainen linkki ja liitä se mainokseen. Kaikki linkin kautta tehdyt varaukset ovat tulleet mainoksen kautta.

  • Alennuskoodi: Luo sarjakortti tai lahjakortti Vellossa. Liitä kortin koodi mainokseen. Koodilla asiakas voi tehdä ajanvarauksen maksutta tai alennushintaan.

  • Varauskenttä: Luo Velloon alennuskoodi-varauskenttä. Mainitse mainoksessa alennuskoodi ja kehota asiakasta syöttömään koodi varauskenttään.

Vastasiko tämä kysymykseesi?